Відомий український педагог Василь Сухомлинський писав: «Мова – це віконце, через які людина бачить світ. Багата мова – багатий духовний світ, розвинуте почуття краси слова – велика моральна культура. Убогість слова – це убогість думки, інтелектуальної, емоційної, естетичної товстошкірості. Мова – це доля народу, і вона залежить від того, як ревно ми всі плекаємо її. Тому що нас нарад створювали мову віками, багато боровся і бореться за її існування та процвітання. Шануйте і любіть рідну мову, піклуйтеся про неї, захищайте, розкривайте для себе її велич й могутню силу. Збережіть її в усій чудовій красі для себе й наступних поколінь! В шкільній бібліотеці підготовлено книжкову виставку на тему: «Рідна мова! Як же нам не знати як же не любити нам її» Читачі залюбки зачитали вірші про рідну мову: М. Рильського, В. Сосюри, Д. Павличко, О. Олесь, Т. Шевченка, П. Мирного, Л. Українки та інших. Пропонуємо вам продивитися презентацію про рідну мову за посиланням: |
А сотню вже зустріли небеса.. Хто вони, Герої Небесної сотні? Хто ті люди, які віддали найдорожче, що має кожен з нас, – своє життя. Вони гинули на вулицях Києва, на барикадах Майдану. Гинули за честь, гідність, волю українців, за свою Батьківщину. Чи могли ми уявити, що в 21-му сторіччі, в 2014 році, шаленим полум’ям буде охоплений Майдан, що від куль бандитської влади, під ударами катів, будуть гинути кращі сини нашого народу? Неможливо передати невимовний біль цієї трагедії. Осягнути глибину бід, втрат і страждань. |
15 лютого 1989 року останній солдат перетнув афгансько-узбецький кордон біля містечка Термез. Щорічно український народ віддає глибоку шану усім без винятку солдатам і офіцерам, рядовим і генералам, робітникам та службовцям, яким судилося пройти вогняне горнило бойових дій в Республіці Афганістан та інших «гарячих» точках планети. На виставці представлені газетні публікації про Афганську війну. |
9 лютого відзначають «Міжнародний день безпечного Інтернету».Бібліотекар Іваник Г.В. запросила учнів ГПД на пізнавально-розважальну зустріч у шкільну бібліотеку.Діти ознайомилися з поняттям і основними функціями інтернету,використання інтернету,правилами безпеки,часовий режим,хто створює програми,різновидом соціальних мереж,а також з його заборонами і загрозами.Учні залюбки відповідали на питання по темі,особливо їм сподобалась розважальна частина зустрічі,де вони продивилися гумористичний "Єралаш" про блогерів. |
Поезія М.М.Петренко,нашого земляка широко відома за межами України, особливо популярними стали пісні на його слова: “Дивлюсь я на небо...”, “Взяв би я бандуру...”, «Ходить хвиля по Осколу”.Літературні критики відмічала, що М. Петренко збагатив нашу поезію жанром вірша-роздуму, вірша-медитації. Він добре знав творчість сучасних йому українських та російських поетів, активно збирав усну народну творчість. Відомо також, що Петренко був ініціатором популярних тоді українських музично-пісенних вечорів.У характерному для романтизму настрої поет розкриває збентеженість душі ліричного героя. Поезії Петренка пройняті пронизливою тугою, гострим відчуттям самотності, розчарування і, разом з тим, палкою любов’ю до життя, пориванням до світлого, високого. Прославився Михайло Петренко перш за все піснею “Дивлюсь я на небо…”, яка виникла на основі його вірша “Недоля” (1840). Покладена на музику Людмилою Александровою пісня швидко стала популярною в усіх кінцях України,багато разів публікувалася у різноманітних антологіях, збірниках, хрестоматіях, пісенниках. Цю пісню люблять співати українці, які мешкають в Австралії, Канаді, США… Пісня збагачує наші душі, українську культуру, вона обезсмертила і її автора – уродженця Слов’янська Михайла Петренка. Літературні критики відносять цей вірш до такого різновиду, як вірш-медитація. Звернувшись до тексту, ми впевнюємося в тому, що у творі автор справді передає глибокі філософські роздуми про важливі проблеми життя: людина і природа, життя і смерть... Дивлюсь я на небо та й думку гадаю: Чому я не сокіл, чому не літаю? Чому мені, Боже, ти криллів не дав? Я б землю покинув і в небо злітав!.. І сьогодні серед нашого народу живуть ліричні, задушевні вірші поета-земляка, частина з яких стали піснями народними, а значить – вічними!
|
4 лютого бібліотекар Іваник Г.В. провела для учнів 2-3х класів інформаційний блок до Всесвітнього дня водно-болотних угідь. Діти ознайомилися з різноманітністю водних ресурсів України, різновидами тваринного та рослинного світу, які мешкають на цих територіях. Під час уроку діти висловлювали свої думки щодо збереження, очищення та збагачення нашої флори та фауни, намалювали мешканців водно-болотних угідь. |
Не бійтесь заглядати у словник: (М.Рильський) Пропонуємо вам долучитися до ознайомлення різновидів довідкової літератури а саме: словники, довідники, енциклопедії… Користування словниками різних типів не тільки підвищує грамотність, а і розширює кругозір людини, підносить загальний рівень її культури. У них представленні знання, якими володіє людство у певну епоху, з різних галузей науки, техніки, мистецтва. Словники відіграють значну роль у нормалізації мови, поширені мовних норм, у піднесенні мовної культури. Вони служать довідниками проте, як правильно вимовляти і писати слова, як тлумачити значення слів, як виникло це значення, якого походження слово. Детальніше про різновиди довідкової літератури ви можете ознайомитися за інтернет-посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=k9wci8pKkH8 та розгадати кросворд:https://ru.calameo.com/read/006987955db43dc579429 |
Дозвілля школяра є часом вільного вибору ним занять, розваг, друзів. Учні мають чітко уявити, що відпочинок у вільний час не повинен бути пов'язаним із пасивним станом організму. Ним можуть бути й активна робота, руховий режим Кожна сім’я живе за своїми законами і має свої захоплення. Діти з радістю розповідають про спільні з батьками походи до театру і поїздках по країні, про риболовлю та відпочинок в лісі, про захоплення колекціонуванням і читанням книг. В бібліотеці великий вибір літератури на цю тему. Кожна книга допоможе вам зробити свій вибір. Також пропонуємо вам долучитися до перегляду презентації . |
Прониклива поезія та невеликий інформаційний блок, підготовлений бібліотекарями Іваник Г.В. та Головко Р.В. не залишили байдужими нікого з присутніх. Проведення таких заходів дає можливість формувати в учнів почуття патріотизму, виховувати власну національну гідність, гордість за свою Батьківщину та повагу до українського народу. Нехай пам'ять про наших героїв, що загинули під Крутами, буде вічною. І нехай їх героїчний вчинок буде для нас прикладом, який треба любити свою Батьківщину. |
20 січня 2022 року для учнів 5-х класів шкільні бібліотекарі провели бібліотечний урок на тему: Надзвичайні книги світу, на якому діти були здивованні різноманітністю та індивідуальністю книг багатьох поколінь. На другій половині уроку учні прийнялися до практичної роботи, а саме: уявити себе на місці творця та письменника. Домашнім завданням було допрацювати свою книгу. |